8. den města

?.Vložte
dítě?.

?postupuj
podle čísel cest?

Ocitlo
ses v labyrintu. Mohutný strážce za tebou zavřel těžké
dveře a tobě nezbývá než se vydat tmavou chodbou a pokusit se
najít poklad pro který tě maminka poslala.

Po
několika krocích se ocitáš na křižovatce

(křižovatka č.0).

(křižovatka
č.0)

Můžeš
si vybrat. Z chodby nalevo
vychází
namodralá záře ( cesto č.1). Z chodby napravo se ozývá
hmyzí cupotání (cesta č.2) a z chodby přímo naproti tobě,
jde cítit zápach kouře

(cesta
č.3).

(
cesta č.1)

Vybral
sis tedy zdánlivě bezpečnou chodbu. Postupuješ jí obezřetně.
Ale co když je zdrojem světla nějaká světélkující obluda?
K tvé velké radosti zjišťuješ, že namodralou zář
způsobuje nejspíš magické jezírko. Vedle něj stojí bytost a
křídly a naříká. Pomáhat jí nechceš, proč taky nemá zbraň,
jenže stojí přímo uprostřed chodby a bez jejího souhlasu dál
jít nemůžeš, pouze zpátky. ( v tomto případě se vracíš
na křižovatku č.0).

Zeptáš
se jí, co musíš udělat, aby tě pustila. Vylovit kuře z jezírka.
Bez problému kuře vylovíš a pokračuješ na křižovatku. (
křižovatka č.4)

(cesta
č.
2)

Si
odvážný hmyzu se nejspíš nebojíš. V kročíš do chodby a
okamžitě si všimneš záclon z pavučin. Nechutné. Oslizlé.
V chodbě se usídlil pavouk. Z pohádek dobře víš, že
pavouci jsou soupeřiví, proto ho vyzýváš na souboj v provlékání
nitě jehlou. Pokud zvítězíš můžeš pokračovat chodbou na
další křižovatku (křižovatka č. 4.).

Pokud
ne vracíš se zpátky (křižovatka č.0).

(cesta
č.3)

Dobrého
nepálí?! Kdo ví. Chodba je zatuchlá plná kouře. Procházíš jí
až tu najednou málem zakopneš o alchymistu. Ptáš se ho, co tady
v takovém temném podzemí dělá. Odpovídá ti, že zkouší
tajné magické inkousty a že pokud mu pomůžeš s je
jich
vyluštěním pustí tě dál. Pokud se ti podaří vyluštit šifru
pokračuješ chodbou (křižovatku č. 4).

Pokud
ne vracíš se zpátky (křižovatka č.0).

(křižovatka
č.4)

Další
křižovatka, tentokrát ve tvaru Y. Půjdeš vlevo (cesta č.5) nebo
vpravo (cesta č.6)?

(cesta
č.5)

Z chodby
se ozývají rány kladiva. Pokračuješ tedy za zvukem, až dojdeš
ke kováři. Zeptáš se ho, co musíš udělat, aby tě nechal
projít a on odpoví, že nesnese lajdáckou práci. Pokud mu tedy
dokážeš, že to s kladivem umíš a dokážeš se trefit na
hlavičku hřebíku, nechá tě jít (křižovatka č. 7), pokud ne
vrátíš se na (křižovatku č.4)

(cesta
č.6)

Z temné
chodby se najednou ozve hlas. Pokud zodpovíš jeho hádanku, můžeš
pokračovat na další křižovatku (křižovatka č.7).
Pokud
odpověď neznáš vrať se zpátky na (křižovatku
č.4)

Vždy
se prolomí, když se vysloví.

(křižovatka
č. 7)

V tomto
bodě se scházejí dvě cesty v jednu. Pokračuješ tedy
tunelem k poslední zkoušce.
Jestli
dokážeš porazit strážce pokladu v páce nechá tě vybrat
si z pokladu, cokoliv si budeš přát, pokud ho neporazíš
vrať se zpátky k mamince!
Víla
Zubnička